Sense filtres: Esquerra Barcelona aterra a BeReal
Els republicans són el primer partit de la campanya de les municipals a Barcelona que compta amb un perfil a la popular xarxa social
ERC Barcelona ha posat en marxa un perfil de BeReal, la xarxa social que ha aconseguit destacar entre el domini d’Instagram i TikTok durant els últims mesos. A través de l’usuari @ercbcn, els republicans amplien la seva estratègia a les xarxes amb un nou canal amb la intenció de reflectir la cara més propera de la formació.
“Més enllà de contactar amb nous públics, l’objectiu principal és obrir portes al nostre dia a dia, acceptant el repte que planteja la funcionalitat de BeReal”, expliquen els responsables de l’estratègia creativa de la campanya. “Qui ens segueixi tindrà accés a la primera fila de la nostra activitat diària, al backstage, sense filtres, amb la intriga de qui serà l’encarregat o encarregada de publicar”.
Tal com asseguren des del partit, aquesta xarxa involucrarà tothom: “Pot ser que un dia publiqui un membre de l’equip de comunicació, però, a l’endemà, potser ho fa un voluntari, un membre de les llistes o el mateix Ernest Maragall”.
Més digitals que mai
Amb la posada en marxa de BeReal, ERC Barcelona amplia la seva presència a la xarxa, on ja compta amb perfils de Twitter, Instagram i Facebook.
Però l’estratègia digital dels republicans va més enllà dels perfils en aquestes plataformes. Fa unes setmanes, la formació va activar un número de telèfon públic a través del qual els barcelonins i barcelonines poden escriure, directament, a l’Ernest Maragall per WhatsApp, qui els respon amb notes d’àudio.
A més, el candidat també ha participat en TikToks de perfils famosos com el xurrero de Barcelona (@xurrebcn), Rafa Vilalta (@elrafadetiktok) o el compte de Kings League Gipsy (@gipsykingsleague), unes accions que l’han acostat a nous publics.
Una plataforma que assegura mostrar la “realitat”
BeReal es va crear a finals del 2019, però va ser a mitjans de 2022 quan va començar a guanyar popularitat. En contraposició d’altres plataformes, l’apli ofereix una experiència sense retocs i amb poc marge a la planificació. D’aquí el seu nom: la intenció és que tot el contingut sigui com més “real” possible.
Les persones usuàries de l’aplicació reben una notificació diària, sense hora fixa. En el moment en què reaccionen a la notificació i accedeixen a BeReal, es troben amb un compte enrere de 2 minuts i la funció de les càmeres tant davantera com posterior a punt per fer la foto.
Si no s’arriba a temps, la plataforma permet publicar un “Late BeReal”, és a dir, una publicació tardana. Sigui com sigui, els usuaris hauran de fer una publicació, perquè només així podran veure les fotos dels seus contactes.