Maragall: “Colau i Collboni estan convertint Barcelona en una ciutat de souvenirs”
L’alcaldable d’Esquerra defensa una bateria de propostes per protegir el comerç de proximitat i els mercats municipals: “S’ha posat en risc la identitat de Barcelona”
El candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha carregat aquest dissabte des del Mercat de l’Estrella contra “l’abandó” del comerç de proximitat que considera que està fent el govern de Comuns –PSC, i que estaria convertint Barcelona en una “ciutat de souvenirs”.
“Avui escoltarem Colau, acompanyada de la seva cap de campanya, Yolanda Díaz, donant un missatge triomfalista de com de bé va Barcelona. Doncs no és així. El model de ciutat de Colau i Collboni ha estat el de la desertització comercial, el de la pèrdua del comerç de proximitat i el de la sobre-abundància d’un tipus de comerç no orientat per a la ciutadania de Barcelona”, ha afirmat Maragall, que després ha volgut deixar clar que aquest “abandó” estaria convertit la capital catalana “en una ciutat de souvenirs”.
“El govern municipal és el paradigma del que l’evolució de Barcelona no ha de ser. Colau i Collboni han posat en risc la identitat comercial de la ciutat. Necessitem recuperar-la”, ha reblat l’alcaldable republicà.
Davant de la “no-política” sociocomú pel comerç de proximitat, Maragall ha proposat “prendre’s seriosament” el diàleg amb el sector i posar en marxa una triple estratègia: primer, regular, en referència als plans d’usos per protegir el sector; segon, actuar, a través d’eines com la ‘Taxa Amazon’, obrint plantes baixes per dinamitzar-les comercialment o recuperant teixit comercial a les zones més afectades i; finalment, fomentar, tot referint-se a ajudar a la modernització del comerç i a la digitalització.
Maragall també ha volgut posar el focus en els mercats municipals, per assegurar que cal que l’Ajuntament treballi i incentivi el relleu generacional, a més d’una agilització de tràmits: “Es tanquen parades i no se n’obren de noves, els tràmits són llargs i ineficients”, ha lamentat. En aquest sentit, ha fet una crida a “fer tangible” que Barcelona és la capital del comerç de proximitat