Esquerra proposa una tarifa plana de 9,90€ al mes per aparcar bicis als pàrquings Saba i B:SM
Els republicans consideren que l’actual xarxa ciclable té problemes de seguretat i proposen eliminar tots els carrils en voreres, fomentar la mobilitat escolar en bicicleta i ajuts per adquirir bicis elèctriques
Esquerra proposarà una tarifa plana de 9,90€ mensuals per poder aparcar bicicletes a qualsevol dels pàrquings de Saba i B:SM de la ciutat, i a tots aquells aparcaments privats que s’hi vulguin sumar. És una de les iniciatives que la candidata número 7 de la candidatura republicana, Rosa Suriñach, ha detallat avui per tal de millorar la xarxa ciclable de la ciutat, fer-la més segura i promoure un ús més actiu de la bicicleta com a mètode de transport a la ciutat. A banda d’aquesta tarifa plana, Esquerra també aposta per ampliar l’oferta d’aparcaments de bicicletes arreu de Barcelona.
Més enllà d’aquesta proposta, els republicans han presentat avui les seves mesures per tal d’augmentar la seguretat vial als carrils bici de la ciutat i fer una xarxa ciclable “segura i inclusiva” per tal “d’impulsar la mobilitat activa”. Ho han fet abans d’una bicicletada en què també han participat la número 2 de la candidatura, Elisenda Alamany, i l’exconseller Raül Romeva, en què han pogut escoltar les demandes que proposa el BACC (Bicicleta Club de Catalunya).
“Volem que tots els carrils bici de Barcelona siguin espais segurs per a tothom que hi pugui circular”, ha assegurat Suriñach. “La xarxa ciclable de Barcelona ha anat creixent en quilòmetres, però de forma desorganitzada, no s’ha fet tot el segura que caldria, cosa que fa que no es dirigeixi a tots els potencials usuaris. No tothom pot anar en bicicleta, perquè no tothom se sent segur”, ha dit l’actual regidora.
Algunes de les mesures que tiraran endavant els republicans son ampliar l’amplada dels carrils actuals, millorar les connexions, aplicar uns criteris únics en el disseny de tots els carrils per tal que siguin uniformes en mida, colors i senyalètica, eliminar els carrils bici de les voreres i corregir aquells que actualment passen per parades de bus o al costat de contenidors.
“Barcelona necessita propostes concretes que convidin als barcelonins i barcelonins a fer el pas cap a la bicicleta quan sigui possible, aconseguint que des dels infants fins a les persones més grans se sentin capaces de pedalar”, ha continuat Suriñach, que també ha apostat per ampliar la tipologia de bicicletes que el Bicing pugui oferir, per estendre’n els usos, afegint bicis familiars i de càrrega i més electrificades.
A més, Esquerra també aposta per eliminar els carrils bidireccionals i fer-los d’un únic sentit, en la direcció que vagin els cotxes, per tal d’augmentar la seguretat de les persones ciclistes. Finalment, els republicans realitzaran un mapa dels punts negres de la ciutat per corregir-los, fomentaran la mobilitat escolar en bicicleta, oferiran ajudes per a l’adquisició de bicicletes elèctriques.