Maragall proposa 30 grans aparcaments dissuasoris metropolitans connectats al transport públic

La mesura, impulsada amb l'àrea metropolitana, pretén “reduir sensiblement” el nombre de vehicles privats que entren a la ciutat “sense haver de recórrer a gestionar l’Eixample com una trinxera o un laberint”

Maragall proposa 30 grans aparcaments dissuasoris als afores de Barcelona connectats al transport públic
Maragall proposa 30 grans aparcaments dissuasoris als afores de Barcelona connectats al transport públic

El candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha plantejat avui la creació d’una xarxa d’aparcaments dissuasoris als entorns metropolitans de la ciutat, connectats amb transport públic, per tal de reduir el nombre de vehicles privats que cada dia entren a Barcelona. “Hem d’aconseguir 30 nous grans aparcaments dissuasoris connectats al transport públic per reduir sensiblement el nombre de vehicles privats que avui exigim que vinguin a Barcelona”, ha detallat Maragall, considerant que la mesura contribuirà a la millora de la mobilitat interior de la ciutat “sense haver de recórrer a gestionar l’Eixample com una trinxera o un laberint”.

El candidat ha revelat la seva proposta a la conferència que aquest matí ha ofert en el marc de les converses ‘Barcelona Tribuna’, on ha afirmat que en termes de mobilitat, Barcelona ha de respondre als seus reptes “amb mirada metropolitana”. “Per això és escandalosa la dimissió amb que aquest tema s’ha gestionat en els darrers anys”, ha dit Maragall, referint-se a la gestió de l’alcaldessa Ada Colau en relació a la relació de Barcelona amb l’AMB. “Per fer aquests aparcaments l’important és la creació d’una via de decisions metropolitanes que aqui no existeix perquè l’alcaldessa de Barcelona ha dimitit de l’AMB”.

Maragall ha desgranat les xifres de mobilitat, tant interna a la ciutat com en relació amb l’exterior: “en un dia feiner el 62% de la mobilitat interna a Barcelona es fa a peu, en bici o similar, un 23% en transport públic i en vehicle privat només un 15%”, mentre que en els desplaçaments d’entrada i sortida de la ciutat “el 52% és en vehicle privat, el 42% en transport públic i un 5% de mobilitat activa”. En aquest sentit, més enllà dels aparcaments dissuasoris, Maragall ha apostat per l’electrificació, per la potenciació d’una xarxa d’autobusos interurbans i major inversió en infraestructures com Rodalies.

El candidat ha insistit en la seva proposta de fer que el 60% de l’espai públic sigui de prioritat vianant, actuant a tota la ciutat i també a carrers com Aragó i Gran Via, però de forma “gradual i acompassada amb la posada en marxa d’altres mesures de foment del transport públic” per tal de guanyar l’equivalent en superfície de 37 parcs de la Ciutadella.

El republicà ha considerat que Barcelona “clama pel canvi, per un nou cicle i una nova etapa” per la qual Maragall “està preparat per liderar”. Finalment, en relació a la imminent campanya electoral, el republicà espera “una campanya menys de batalles personals i obsoletes, i sí orientada al present i al futur de Barcelona”.